Cesta: Informace o škole » Školní jídelna
Přihlášení, odhlášení stravy nebo změnu hlavního jídla,si strávník může provést do 10.30 hod. na následující den těmito způsoby:
|
Označování alergenů na jídelním lístku a seznam alergenů
ke stažení: Alergeny.pdf
Vnitřní řád školní jídelny
Vnitřní řád školní jídelny je zpracován na základě školského zákona č. 561/2004 Sb., v souladu s vyhláškou č. 13/2003 Sb., kterou se mění vyhláška 107/2005 Sb. o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky 84/2005 Sb., která stanovuje náklady, úhrady a podmínky pro zvýhodněné hlavní jídlo zaměstnance školy.
Obsah
A. Rozsah činnosti školní jídelny
B. Ceny jídel
C. Způsob úhrady stravného
D. Ubytování a jeho úhrada
E. Evidence výdeje jídel - karty, čipy
F. Změna jídla - přihlášení, odhlášení nebo změna hlavního jídla
G. Jídlo s sebou
H. Doby výdeje jídel, uzamknutí ŠJ a úřední hodiny kanceláře ŠJ
I. Organizace a bezpečnost provozu ve školní jídelně
J. Jídelní lístek
K. Postup přihlášení se ke stravování
L. Poučení o právech a povinnostech
M. Kontakt
A. Rozsah činnosti školní jídelny
Školní jídelna zabezpečuje:
1. Stravování žáků
- obědy žáků školy
- celodenní stravovánížáků ubytovaných na DM (snídaně, svačina, oběd, svačina, první večeře, druhá večeře)
2. Stravování zaměstnanců školy v průběhu jejich pracovní směny a důchodců školy,
které se řídí Vyhláškou MF č. 84/2005 SB. a Kolektivní smlouvou školy.
3. Doplňkovou činnost
Doplňková činnost zahrnuje ostatní strávníky v rámci doplňkové činnosti školy. Z hygienických důvodů nabízíme těmto cizím strávníkům jídlo prioritně na talíř.
V případě nenadálé časové tísně strávníka vydáváme do jednorázové nádoby na přenos jídla.
B. Ceny jídel
Výši finančního normativu sleduje a upravuje vedoucí školní jídelny v souladu s vyhláškou 13/2023 Sb. o školním stravování s ohledem na cenové relace potravin a zásady správné výživy. Výši finančního normativu schvaluje ředitel školy. Od výše finančního normativu se odvíjí ceny jídel. Cena hlavního jídla zaměstnance školy je v souladu s vyhláškou 84/2005 Sb. Na závodní stravování a doplňkovou činnost ŠJ se vztahuje DPH.
Ceny jídel platné od 1. ledna 2024
Druh | žáci | stravování DPH 12% |
||
---|---|---|---|---|
zaměstnanci + přísp. FKSP | šk. důchodci | cizí strávníci | ||
snídaně svačina |
31,- | |||
oběd | 37,- | 28,- | 42,- | 85,- |
svačina I. večeře |
46,- | 25,- | ||
II. večeře | 15,- |
C. Způsob úhrady stravného
Strava se hradí zálohově na následující měsíc s průběžným vyúčtováním přeplatků a nedoplatků povolením k inkasu z bankovního účtu pro číslo účtu ŠJ: 6839350257/0100
Inkaso z účtu probíhá okolo 15. dne v měsíci. Po přijetí platby na účet ŠJ je strávník přihlášený k odebírání stravy na následující měsíc.
D. Ubytování a jeho úhrada
Poplatek za ubytování hradí žáci ubytovaní na DM zároveň se stravným. Výši určuje ředitel školy. Měsíční úhrady stanovuje vedoucí DM v souladu s Vnitřním řádem DM.
E. Evidence výdeje jídel - karty, čipy
1. Žáci - ISIC průkaz slouží k evidenci jídel žáků u výdeje. Cena průkazu je 350,- Kč.
Postup pro vyřízení ISIC průkazu:
- zaslání fotografie ve formátu jpg Mgr. Davidu Cmerkovi - cmerek@spsstavvm.cz
- úhrada 350,- Kč na účet školy: 9132-851/0100 (variabilní symbol: 1, do poznámky: třída, jméno, ISIC)
2. Zaměstnanci
- ITIC, ALIVE - zařizuje Mgr. David Cmerek - cmerek@spsstavvm.cz nebo
- čip - obdrží za zálohovou úhradu 150,- Kč v kanceláři školní jídelny
3. Cizí strávníci a důchodoví zaměstnanci školy - čip - obdrží za zálohovou úhradu 150,- Kč v kanceláři školní jídelny
F. Změna jídla - přihlášení, odhlášení nebo změna hlavního jídla
Přihlášení, odhlášení stravy nebo změnu hlavního jídla si strávník může provést do 10.00 hod. na následující den těmito způsoby:
- na internetových stránkách www.strava.cz, číslo zařízení 3043 (tento způsob je funkční až po nahlášení uživatelského jména vedoucí ŠJ)
- osobně u vedoucí ŠJ, v době úředních hodin kanceláře ŠJ (str. 4)
Výběr obědu ze dvou druhů hlavních jídel
Stravujícímu je po přihlášení automaticky přiřazen oběd č. 1. Změnu na oběd č. 2 si strávník provádí sám na stejném místě jako přihlášení nebo odhlášení stravy, nejpozději do 10.00 hod. na následující den.
G. Jídlo s sebou
Jednorázové nádoby na jídlo se hradí hotově 15,- Kč u výdeje jídla.
Cena zahrnuje 1ks polévkové + 1ks dvojdílné přílohové nádoby.
Tuto možnost nabízíme z důvodů zdravotních i ekologických pouze k nahodilému použití.
Oběd do jednorázové nádoby žákům povoluje vedoucí ŠJ pouze první den nemoci, kdy strava nemohla být včas odhlášena.
Další dny nemoci je žák povinen stravu odhlásit, jinak je účtována plná cena:
- snídaně a svačina 56,00 Kč (31,00 Kč potraviny + 25,00 Kč režijní náklady)
- oběd 62,00 Kč (37,00 Kč potraviny + 25,00 Kč režijní náklady)
- svačina a první večeře 71,00 Kč (46,00 Kč potraviny + 25,00 Kč režijní náklady)
- druhá večeře 40,00 Kč (15,00 Kč potraviny + 25,00 Kč režijní náklady)
Oběd z jednorázové nádoby je nutné neprodleně spotřebovat.
H. Doby výdeje jídel, uzamknutí ŠJ a úřední hodiny kanceláře ŠJ
Doba výdeje je pevně stanovena a je podřízena organizačním potřebám školy.
Změny jsou s časovým předstihem oznamovány na nástěnce školní jídelny.
1. Doba výdeje pro žáky a zaměstnance školy
Snídaně, svačina | 6.45 - 7.15 | |
Obědy | 11.00 - 13.15 | |
Svačina, večeře | 17.00 - 17.30 |
Doba výdeje pro cizí strávníky:
Obědy | 10.30 - 11.00 | |
Večeře |
17.30 - 17.45 |
2. Doba uzamknutí školní jídelny:
13.45 - 17.00
18.00 - 7.00 následujícího pracovního dne
3. Úřední hodiny kanceláře ŠJ:
10.45 - 11.45
12.15 - 13.00
I. Organizace a bezpečnost provozu ve školní jídelně
Výdej jídel probíhá ve výše stanovenou dobu. Je určen pro strávníky, kteří mají objednané jídlo, probíhá tímto způsobem:
- přicházející strávník dodržuje bezpečný odstup a postaví se do řady po levé straně jídelny
- postupuje směrem k vozíku s podnosy a příbory
- postupně si odebere podnos, příbor a polévku
- po evidenci karty (čipu) ve snímači na výdejním pultě si odebere předem zvolené hlavní jídlo a odchází od výdejního pultu
- sám si načepuje nápoj z nádob připravených na nápojovém stole v přední části jídelny do sklenice odebrané ze zásobníku na stejném místě
- podnos s jídlem si odnese ke stolu
- neprodleně po skončení jídla odnese podnos s použitým nádobím k okénku k tomu určeném, umístěném napravo čelní strany jídelny
- z jídelny je zákaz vynášení a donášení školního a jakéhokoliv dalšího nádobí
- stravující se dodržují zásady bezpečnosti a ochrany zdraví a mají na paměti nebezpečí úrazu
- při svém počínání šetří vybavení školní jídelny.
Pedagogický dozor zajišťuje bezpečnost a ochranu žáků po dobu výdeje školních jídel, organizuje odběr stravy a dohlíží na čistotu a bezpečnost prostředí, zejména podlahy.
První pomoc zabezpečuje v případě potřeby pedagogický dozor. Nejbližší lékárnička a telefon je ve školní kuchyni.
Hasicí přístroj je umístěn na čelní stěně školní jídelny.
J. Jídelní lístek
Jídelní lístek je aktualizovaný vedoucí ŠJ a je umístěn
- na nástěnce školní jídelny
- na www.strava.cz, číslo zařízení 3043 (ve zkrácené verzi)
- na stránkách školy www.spsstavvm.cz
K. Postup přihlášení se ke stravování
- vyplnit tiskopis Přihláška ke stravování (ke stažení na www.spsstavvm.cz nebo osobně k vyzvednutí v kanceláři ŠJ)
- povolit inkaso ze svého účtu ve prospěch účtu ŠJ 683 935 0257/0100
- seznámit se s Vnitřním řádem školní jídelny
- podepsanou Přihlášku ke stravování doručit do kanceláře ŠJ (emailem na m.masarikova@spsstavvm.cz nebo osobně)
- zřídit ISIC průkazku (žáci), případně čip (ostatní)
L. Poučení o právech a povinnostech
Strávníci, případně jejich zákonní zástupci, jsou seznámeni s Vnitřním řádem ŠJ:
- vyvěšením na nástěnce ŠJ
- na www.spsstavvm.cz
- průběžně, osobní informací vedoucí ŠJ ve třídách nebo v kanceláři ŠJ
Seznámení s dokumentem potvrdí podpisem na tiskopise „Přihláška ke stravování"
Strávníci mají právo
- stravovat se ve školní jídelně podle školského zákona 561/2004 Sb.
- na kvalitní a vyváženou stravu podle zásad racionální výživy
- na porci jídla odpovídající normativu
- na dostatek času pro konzumaci jídla
- na kulturní a bezpečné prostředí stolování, při zajištění podmínek bezpečnosti a ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí (viz. Školní řád).
Strávníci jsou povinni se řídit Vnitřním řádem školní jídelny v souladu se Školním řádem včetně dodržování hygienických opatření v době mimořádných událostí (viz. Školní řád).
M. Kontakt
Kancelář ŠJ: m.masarikova@spsstavvm.cz
telefon: 571 751 026
osobně: kancelář ŠJ
Vypracovala: Masaříková Marcela
vedoucí školní jídelny
Schválila: Ing. Mikuláštíková Jindra, MBA
ředitelka školy
Valašské Meziříčí dne 1. ledna 2024
Přílohy ke stažení
- alergeny.pdf (49.92 KB)